Există aproape patru miliarde de utilizatori activi pe rețelele de socializare. Având în vedere această cifră, nu este surprinzător că antreprenorii investesc în marketingul social media. În timp ce acest tip de marketing vă oferă un avantaj în comunicare, trebuie să vă asigurați că strategia de campanie este bine realizată.

 

Dacă vă măsurați rezultatele campaniior de marketing digital înseamnă că puteți afla cu ușurință care strategie de marketing funcționează cel mai bine pentru tipul vostru de afacere. La fel ca optimizarea motoarelor de căutare SEO și a campaniilor de plată per click, activitățile de marketing pe rețele de socializare trebuie mereu optimizate.

 

Măsurarea performanței se realizează cu ajutorul unor indicatori de performanță. Aceștia vă oferă un suport pentru setarea obiectivelor în mod realist. Fiecare platformă de socializare este unică și cu valori specifice. Indicatorii variază în funcție de platforma pe care o monitorizați, dar aceștia includ de obicei următoarele:

 

• Click-urile – numărul acestora reflectă titlurile și imaginile convingătoare pe care le-ați folosit. Când postarea a generat multe clickuri, dar puține interacţiuni (like-uri și share-uri), acest lucru ar putea însemna că aveți atenția vizitatorului, dar conținutul nu a furnizat valoarea necesară

 

• Like-urile – sau alte reacții precum love, sad, care, sunt semnul unui mai mare impact. Adepții voștri gravitează în mod natural cuîn jurul postările brandului vostru, iar dacă aveți mai multe interacţiuni, vă creșteți vizibilitatea

 

• Acțiunile tip “share” – generează creşterea sensibilă a transmiterii mesajului vostru. Când cineva vă dă share la o postare sau la un articol de pe blog este probabil pentru a vă recomanda altora produsele sau serviciile

 

• Comentariile – sunt unul dintre cei mai puternici indicatori de eficienţă. Indiferent de natura mesajului, un comentariu arată interesul pentru postare. Așadar, atunci când vizitatorii lasă comentarii la postările voastre, înseamnă că furnizați un conținut relevant și engaging

 

Aceștia sunt patru indicatori care vă ajută în măsurarea dintr-o privire a eficienţei comunicării voastre pe social media. Desigur, sunt și alte instrumente importante de monitorizat, dar indiferent de cele pe care le folosiți, este important de reţinut că marketingul digital (în social media) necesită consecvență. Faceți-vă un obicei din a evalua și măsura performanța și observați cum măsurile pe care le-ați implementat ajută la creşterea afacerii voastre pe termen lung!