Haideţi să vedem pentru început, ce a dorit să spună autorul:

“Andrei are doua fete” sau “Andrei are două fețe”?

“Cea mai tare gasca” sau “Cea mai tare gașcă” sau “Cea mai tare gâscă”?

“Cea mai cool revistă de timp liber“– ah, aici e simplu: “Zile şi nopţi” 🙂

 

Observăm în mediile digitale (şi în special în social media), două modalități de scriere în limba română: cu diacritice sau fără. Ne-am gândit să facem un mic material despre ce se întâmplă cu aceste diacritice – noi credem în importanța lor, aceasta este modalitatea corectă de a folosi în scris limba română (și nu romana) 🙂 În plus, tot ce publici pe rețelele de socializare contribuie la imaginea ta sau a mărcii tale – de ce nu ai vrea să câștigi puncte bonus la capitolul diacritice?

 

De ce e bine să folosim diacritice în comunicarea digitală:

  • Folosirea diacriticelor indică profesionalism și respect față de cititor
  • Informațiile sunt transmise și înțelese clar, ușor și rapid
  • Interpretarea greșită a cuvintelor este eliminată
  • Nu afectează rezultatele SEO

 

Aspecte negative de care trebuie să ţinem cont:

  • Folosirea unor fonturi care nu au diacritice poate afecta partea grafică – acest lucru poate fi uşor remediat de designer
  • Mai mult timp pentru redactarea textului, în special dacă nu folosiţi o tastatură setată în limba română
  • Vă recomandăm să evitaţi diacriticele în SMS Marketing: unele dispozitive pur şi simplu nu le vor recunoaşte corect, le vor înlocui cu alte simboluri iar mesajul vostru va deveni un coşmar
  • Colegii noştri programatori ne-au informat că nu au auzit de diacritice 🙂

 

La ora transmiterii la tipar a acestui material, încă dezbatem dacă e bine sau nu cu diacritice la hashtag-uri 🙂 Voi ce părere aveţi?

 

Sperăm că articolul nostru a fost de ajutor și că de acum înainte, veți încerca să folosiți mai des diacriticele, măcar în textele lungi 🙂 Copywriterii vă vor fi recunoscători!